Examenul practic? Floare la ureche!

de / Postat in Sfaturi utile

Asadar, ai trecut de examenul teoretic si a venit vremea sa il dai si pe cel practic. in gand numeri zilele ramase, faci calcule sa vezi cate ore ai putea sa mai faci cu instructorul tau (autorizat!) si de cate ori mai trebuie sa faci parcarea laterala astfel incat sa iti iasa!

Stii foarte bine ca in noaptea dinaintea examenului nu vei dormi prea bine, sau chiar deloc, desi cunosti toate semnele, visezi cum pornesti masina si cum faci intoarcerea din trei miscari! Linisteste-te si trage aer in piept! Cu totii am avut temeri si zeci de intrebari in cap inainte de examen! Iata cateva recomandari pentru a trece cu brio de aceasta proba!

Examinatorul nu vrea sa te pice

Intelege ca examinatorul nu vrea sa te pice. El vrea sa vada ca poti controla masina si ca esti stapan pe miscarile tale si nu iti va cere sa faci ceva ce nu ai invatat la scoala de soferi! El nu este la fel ca instructorul tau: el nu iti spune ce ai facut bine, unde ai gresit, cum ai fi putut sa faci mai bine intr-un anumit moment. Politistul este mut, dar dur!

Inainte de pornire

Tine minte S.O.C.! Scaun, Oglinzi, Centura! In ordinea asta, nu altfel! Asigura-te din toate directiile, uita-te in oglinzi, semnalizeaza! Nu lasa emotiile sa conduca la un rezultat suparator!

Pe traseu

Nu sta prea incordat la volan! Daca iti moare motorul, porneste inca o data! Nimeni nu te va pica daca motorul moare o data sau de doua ori!

Este recomandat sa conduci cu 30 - 40 km/h, pana in treapta a treia de viteza.

Executa cerintele examinatorului! Daca nu ai inteles, intreaba din nou! Se poate intampla ca acesta sa-ti ceara sa faci anumite comenzi, cum ar fi sa opresti in dreptul unui semn care arata "Oprirea interzisa", sau sa intorci masina intr-o intersectie; de aceea trebuie sa fii atent si sa analizezi miscarile pe care le faci, sa observi daca sunt legale sau nu. Daca cerintele nu sunt legale, ii spui "Nu am voie sa ... pentru ca ...".

Nu te grabi! Nimeni nu o sa iti spuna sa pornesti de pe loc la fel de repede ca un sofer experimentat! Fa totul incet, prudent si asa cum trebuie!

Trecerile de pietoni

La trecerile de pietoni trebuie sa reduci viteza la cel mult 30km/h in localitate si 50km/h in afara localitatii. Esti obligat sa acorzi prioritate de trecere pietonilor care se afla pe sensul tau de circulatie.

Indicatoarele rutiere

La intalnirea indicatorului "STOP", trebuie sa te opresti. Asta inseamna ca rotile masinii trebuie sa fie oprite. Te opresti in locul unde ai vizibilitate maxima, dar nu chiar in mijlocul intersectiei :) Te asiguri si daca nu vine niciun vehicul, pornesti si iti continui deplasarea.

La intalnirea indicatorului "Cedeaza Trecerea" NU esti obligat sa te opresti numai in cazul in care trebuie sa acorzi prioritate. Atentie! Daca opresti fara motiv la indicatorul "Cedeaza Trecerea", examinatorul poate interpreta gresit intentia ta si sa te declare respins.

Parcarea

Nimeni nu iti cere o parcare laterala perfecta, dar ai grija sa nu urci masina pe bordura! De asemenea, nu uita sa semnalizezi intentia de a parca si apoi pune avariile cat timp faci parcarea!

Bonus: Fii atent cand politistul iti spune data la care te poti duce sa iti ridici carnetul! :)

Acest examen nu este nici greu, dar nici usor. Trebuie sa te concentrezi si sa iti lasi emotiile deoparte. Este o experienta deosebita, chiar daca pare un calvar. Daca nu iei permisul din prima, nu dispera si nu gandi negativ! Data viitoare vei fi mai bun!

Daca ai luat deja carnetul, spune-ne care au fost temerile tale sau ofera celor care urmeaza sa dea acest examen un sfat pe care il consideri ca fiind necesar!


Articole similare

Comentarii

Inchide
Inchide

Nu ai cont?

Conecteaza-te cu facebook Inscrie-te
Esti instructor auto?
Conecteaza-te aici